The Historical Threshold : Crisis, Ritual and Liminality in Sofia Coppola’s Marie-Antoinette (2006)
DOI :
https://doi.org/10.18352/relief.762Mots-clés :
Coppola, Costume, Ritual, Rite of Passage, Anachronistic, AdolescenceRésumé
Marie Antoinette does not pertain to any of the narrative tropes and standards set by the conventional historical drama. Rather, it is a film about the politicisation of the female body. Its focus on the rite of passage of a young girl into adulthood in an extreme situation is, in effect, highly political both in its effort to convey a specifically female subjectivity and in its eschewal of a more traditional treatment of its subject matter.Téléchargements
Les données de téléchargement ne sont pas encore disponible.
Téléchargements
Publiée
09-10-2012
Numéro
Rubrique
Articles – dossier thématique
Licence
Tous les articles dans RELIEF sont publiés en libre accès sous la licence Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0). Sous ce régime les auteurs conservent les droits d'auteur mais ils consentent à toute sorte d'utilisation de leur texte pourvu qu'il soit correctement cité.
Comment citer
Backman Rogers, A. (2012) « The Historical Threshold : Crisis, Ritual and Liminality in Sofia Coppola’s Marie-Antoinette (2006) », RELIEF - REVUE ÉLECTRONIQUE DE LITTÉRATURE FRANÇAISE, 6(1), p. 80–97. doi:10.18352/relief.762.